آشنایی با درمارولر

آشنایی با درمارولر

آشنایی با درمارولر :

امروزه روشی جدید بنام درمارولینگ با درمارولر کاربردهای بسیار و روز افزونی داشته که این روش بسیار ایمن است و کارایی بالایی در کنار استفاده از سلول‌های از بنیادی و انواع محلول ها و کوکتل های مخصوص دارند. در واقع درما رولر یک روش جهت دارو درمانی و تغذیه پوست می‌باشد که شامل یک رول غلطان است که حاوی تعداد زیادی سوزن‌های بسیار ظریف از جنس تیتانیوم است .‌

اگر پیشتر درمارولر را ندیده‌اید، ممکن است با دیدن این دستگاه برای اولین بار، متوجه نشوید که چه دستگاهی است. درمارولر مولفه‌های متعددی دارد. بخش اصلی آن، یک چرخ گردنده است که از سوزن‌های ریز (میکرو) 100 تا 1000 پرشده است.

آشنایی با درمارولر  : درمارولر با طیفی از سوزن‌ها به طول 0.3 تا 1.5 میلیمتر عرضه می شود :

سوزن 0.3 میلیمتری صرفا برای باز کردن منافذ پوستی به منظور استعمال یک محصول مراقبت از پوست استفاده می‌کنند.

سوزن 0.5 میلیمتری برای درمان نشانه‌های پیری مورد استفاده قرار می‌گیرند .

سوزن 1 میلیمتری برای علامت‌های کشیدگی و حذف سلولیت استفاده می‌کنند.

سوزن 1.5 میلیمتری به خوبی روی جای زخم و پوست حفره دار عمل می‌کنند.

یک ویژگی ویژه درمارولر این است که می تواند در مناطق مختلف بدن استفاده شود؛ این امر به دلیل سوزن‌هایی از جنس آلیاژ تیتانیوم است که بر روی ظرف فیکس شده است .

درمارولرکه به عنوان غلتک پوست نیز شناخته شده یک ابزار مراقبت از پوست می‌باشد که از برنامه مراقبت پوست نسل 4 استفاده می کنند. درمارولر می تواند با مشکلات پوستی مختلف مانند آثار آکنه، چروک، جای زخم، رنگدانه های پوستی، سلولیت و غیره مقابله کند .

دسته بلند آن سبب می‌شود بتوان مکان و نحوه کاربرد دستگاه را کنترل کرده و اندازه سوزن به شما کمک کرده که به سطحی از پوست برسید که کلاژن و الاستین در آنجا تولید می‌شود.

با حرکت دادن غلطک روی پوست، سوزن ها در محدود میلیمتری در پوست فرورفته وبدین طریق موجب تحریک سلول های پوستی و سپس پروسه هلینگ و شروع سنتز کلاژن و الاستین در غشائ میانی پوست می شوند. از این روش به منظور بهبود ظاهر اسکار و یا جای زخم نیز استفاده می‌شود.

 

مزایای درمارولر :

آشنایی با درمارولر : استفاده از یک درمارولر باعث تاثیرات مثبت و مشهودی شده، اگر به روش درست و به دلایل درست مورد استفاده قرار بگیرد و بهترین مزایای درمارولینگ، زمانی تحقق می‌یابند که موارد زیر انجام شود :

خطوط ریز و چروک

پیری زودرس پوست

جای زخم

علامت های کشیدگی

کاهش مو ‌

آسیب نور خورشید

اختلال افزایش رنگدانه

 

چگونه یک درمارولر انتخاب کنیم؟

لزومی ندارد که درمارولینگ پوست پرهزینه باشد و در انتخاب یک درمارولر باید سه ویژگی اصلی را مدنظر داشت :

طول سوزن:

در نواحی نازک‌تر و حساس‌تر پوست (صورت، لب‌ها)، شما به سوزن‌های کوچکتر به طول 0.25 تا 0.75 میلی‌متر نیاز خواهید داشت. برای نواحی  ضخیم‌تر پوست، شما برای دستیابی به بهترین مزایای میکرونیدلینگ، باید سوزن 1.00 میلی‌متری استفاده کنید.

تعداد سوزنها:

یک غلتک پهن‌تر با تعداد سوزن بیشتر، اگر به صورت منظم به کار گرفته شود، می‌تواند نواحی بزرگتر پوست را بهتر درمان کند. در نواحی کوچک‌تر پوست مانند صورت، معمولاً غلتک‌های کوچک بهترین عملکرد را دارد.

طول و اندازه دسته:

 درمارولری انتخاب کنید که اندازه و طول دسته آن به گونه‌ای باشد که به راحتی آن را در دست بگیرید.

 

 

مجله پزشکی فارماکومد

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *