فواید پوشیدن جوراب واریس

فواید پوشیدن جوراب واریس

فواید پوشیدن جوراب واریس:

پوشیدن جوراب واریس یکی از آسان‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین روش‌های درمان واریس می‌باشد. در واقع فشرده‌سازی درمانی یکی از اصول مهم درمان انواع واریس می‌باشد. جوراب واریس آن دسته از رگ‌های سطحی را فشرده کرده که به سطح پا نزدیکتر می‌باشند. به این ترتیب خون بیشتری به سمت سیستم عروق عمقی کشیده شده که در نهایت فشار رگ‌های پا و به تبع آن ورم پا را کم می‌کند.

جوراب واریس و خواص درمانی آن:

فواید پوشیدن جوراب واریس: جوراب واریس پا یک راه‌حل مؤثر برای درمان علائم بیماری واریس و رگ‌های عنکبوتی می‌باشد. آن‌ها با بالا بردن گردش خون در پاها به حل این مشکل پرداخته و به عبارتی جوراب‌های واریس به جریان بازگشت خون به قلب کمک می‌کنند. بیشتر جوراب‌های واریسی به صورت پله‌پله‌ای می‌باشند به این معنا که نیروی فشرده‌کنندگی آن‌ها به سمت بالا کم شده. با تنگ‌تر بودن جوراب‌ها در قسمت قوزک پا و کاسته شدن از تنگی آن به سمت بالا، جریان خون از پایین پاها به سمت بالا هدایت می‌شوند. همچنین این جوراب‌ها باعث وارد آمدن فشار بر روی رگ‌ها و تسهیل جریان خون در آن‌ها شده واین کار باعث بالا رفتن سرعت جریان خون می‌شود. این دو اثر با کمک یکدیگر باعث شده که جریان خون از پاها به سمت قلب تسهیل بگردد. این کار باعث روان شدن خون تازه دارای اکسیژن از قلب در سرخرگ‌ها شده و جایگزین خون‌های قدیمی می‌شوند.

جوراب واریس به بدن کمک کرده تا خون را در خلاف جهت جاذبه زمین به سمت قلب حرکت بدهد. با این کار بازگشت خون به سمت پایین در رگ‌ها مشکل شده و این کار امکان ایجاد رگ‌های واریسی را کاهش می‌دهد. جوراب واریس نه تنها حرکت خون را بیشتر و در نتیجه امکان ظاهر شدن رگ‌های واریسی را از بین برده بلکه باعث کاهش رگ‌های واریسی موجود نیز می‌شود. جوراب واریس با وارد آوردن فشار به پوست، باعث جلوگیری از انبساط رگ‌های نزدیک به سطح پوست شده و این کار احتمال کشش خون و برآمده شدن رگ‌های خونی را از بین برده. ​لازم است بدانید جوراب واریس توانایی معالجه یا از بین بردن رگ‌های واریس را ندارد بلکه باعث کاهش علائم، اثرات و شدت آن‌ها می‌شوند. آن‌ها نمی‌توانند دلایل پایه‌ای نارسایی‌های وریدی که باعث ایجاد رگ‌های واریسی شده را درمان کنند.

انواع و ساختار:

جوراب واریس ممکن است جوراب کوتاه یا بلند یا به صورت جوراب شلواری باشد و به انواع لطیف جوراب واریس که قابلیت کشسانی زیاد و فشاری ملایم تری دارد ممکن است جوراب ساپورت گویند. این نوع معمولاً براق است و به راحتی دیده نمی‌شوند.

جوراب واریس سیگواریس زیر زانو 503

ویژگی ها و خصوصیات:

جوراب واریس فشار ملایمی بر سیستم وریدی وارد کرده و خون را به طرف وریدهای عمقی و قلب هدایت کرده.

استفاده خودسرانه از جوراب واریس خطرناک است و برخی از جوراب های نامرغوب ممکن است باعث خارش و آسیب به پوست شوند.

جوراب واریس در درجه ی اول باید کاملا سایز پای شما باشد و دارای ضخامت و کشسانی مناسب باشند.

برای اغلب بیمارانی که فعالیتشان مستلزم ایستادن یا نشستن طولانی مدت می‌باشد، استفاده از جوراب های واریس فشاری تا زانو مفید است . تورم وریدهای واریسی با استفاده از جوراب واریس کم شده و نشانه های بیماری از قبیل درد،سنگینی ، ناراحتی و ورم گهگاهی مچ پا برطرف می‌شود.

استفاده کنندگان جوراب واریس:

پس از تولید اولین نوع جوراب واریس به شکل امروزی ، پزشکان همواره پوشیدن جوراب واریس را به دو گروه از افراد اکیداً توصیه کرده:

اول افرادی که گردش خون طبیعی بدنشان در ناحیه پاها به شدت ضعیف می‌باشد و گروه دوم افرادی که به واسطه شرایط خاص ممکن است به مدت طولاتی در بستر و یا بی حرکت باشند و جهت جلوگیری از ایجاد لخته خون در پا ( ترومبوز ) می بایست از این محصولات فشار درمانی استفاده کنند.

نکات مهم در استفاده از جوراب واریس:

شیوع بیماری واریس در بانوان به‌علت عوامل هورمونی و زایمان، ایستادن مداوم و ثابت همواره وجود دارد. توصیه می‌شود افرادی که مجبور به ایستادن طولانی مدت می‌باشد باید گهگاه وضعیت خود را تغییر بدهند. بدن خود را به حالت نشسته یا درازکش تغییر حالت داده و یا پاهای خود را بالاتر از سطح بدن قرار دهند و با ماساژ ملایم، تخلیه وریدی را بیشترکنند.

استفاده از جوراب واریس به منظور کاهش درد و علائم این بیماری باید با توجه به نکات خاص انجام شوند، در غیر این صورت خطرناک می‌باشد. در استفاده از جوراب واریس باید به نکات پزشکی زیر توجه کرد:

حدود ۱۰ دقیقه پیش از پوشیدن جوراب واریس، پاهای خود را به ترتیب بالا بکیرید.

اگر واریس تا قسمت‌های میانی ران پیش رفته، بهتر می‌باشد جوراب مخصوص، کشاله ران را دربرگیرد.

به محض شل شدن جوراب‌ها باید آنها را تعویض کنید.

جوراب واریس نباید فشار زیادی به بدن وارد کند و باید متناسب با اندام خود آن را انتخاب کرد.

افراد می‌توانند با ورزش و تحرک بیشتر از بروز واریس پیشگیری کرده وضمن اینکه واریس با خارج کردن وریدهای مسدودشده از طریق جراحی و روش‌های مختلف پزشکی قابل درمان می‌باشد.

جوراب واریس ورنا بالای ران

مراقبت از جوراب واریس:

فواید پوشیدن جوراب واریس: یک روز در میان جوراب واریس را با دست و با مواد شوینده ملایم مانند یک صابون ملایم و آب گرم بشویید، و اجازه دهید تا روی یک سطح صاف و در هوای آزاد خشک شود؛ قبل از آنکه دوباره از آن استفاده کنید این کار کمک کرده تا خاصیت کشسانی آن حفظ شده و به خوبی از پاهایتان محافظت می‌کند.همچنین میتوانید جوراب ها را با درجه ای ملایم در ماشین لباسشویی بشویید. مانند هر ماده پارچه ای دیگری، اگر با دست شسته شود و در هوای آزاد خشک شود، عمر بیشتری دارد.

بهتر است دو جوراب داشته باشید و هنگامی که یکی شسته و خشک می‌شود، دیگری را بپوشید. بعد از آنکه مطمئن شدید جوراب اول سایز درستی دارد، دومی را تهیه کنید و در نهایت، آنها را روزانه و یا یک روز در میان بشویید. این کار کثیفی و روغن را از پوستتان می زداید. و می‌تواند الیاف کشدار را تجزیه کرده، و جوراب را به شکل و سایز اصلی اش برمی گرداند.

 

فروشگاه تجهیزات پزشکی فارماکومد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *