مزایای استفاده از تشکچه حرارتی

مزایای تشکچه حرارتی

مزایای استفاده از تشکچه حرارتی

مزایای استفاده از تشکچه حرارتی : بسیاری از مردم شاید نام تشک برقی را نشنیده اند یا نمیشناسند. تشکهای برقی در واقع همان سنگ های داغی هستند که در پارچه ای هستند و برای کاهش دردهای مزمن در کمر و دیگر نقاط بدن، در رختخواب قرار می‌دادند .

موثر بود اما گرمای آن ها زمان مشخص نداشت ضمن این که وسیله ای که موجب خواب راحت تر و احساس بهتر می‌باشد، فقط برای افرادی که بیمار یا کمر درد دارند مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. در این نوشته سعی می کنیم بررسی کاملی از تشک برقی و کارایی و مزایای آن داشته باشیم .

تشک برقی چیست؟

تشک های برقی از طریق جریان برق و المنت های داخال خود باعث ایجاد گرما در سراسر تشک شده و این تشک ها واحد های کنترلی جهت تنظیم مقدار دما ، خاموشی خودکار دارند.یک بستر راحت با گرمای یکنواخت و لذت بخش و ملایم در طول شب، تا حد زیادی فشارهای عصبی و استرس را کاهش می‌دهد. تشک به سرعت و به دلخواه گرم می شود و خواص کیسه آب گرم را دارد. علاوه بر آن مزایای فوق العاده دیگری هم دارد .

اولین موردی که هنگام خرید تشک باید توجه داشت مسائل ایمنی می‌باشد. این تشک ها باید با استاندارد های جهانی که مقررات ایمنی مرتبط با بهترین نوع تشک و پتوی برقی است ساخته شده باشد .

مزایای تشکچه حرارتی
مزایای تشکچه حرارتی

فواید تشک برقی :

کاهش درد های عضلانی از جمله درد کمر، شانه، پاها، دست ها و نشیمنگاه

انعطاف پذیر و راحت در حرکت

کاهش خستگی ناشی از فعالیت های روزانه

بهبود خواب شبانه

کاهش بیماری

افزایش گردش خون در بدن

بازیابی انرژی

افزایش خلق و خوی

آرتروز و فیبرومیالژیا

کاهش و تسکین دردهای عضلانی :

از مزایای استفاده از تشکچه حرارتی  برای کاهش و تسکین دردهای عضلانی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد، چراکه این تشک ها به صورت مستقیم با عضلات بدن در تماس هستند. عملکرد این تشک ها در رفع دردهای عضلانی ، گرمای ممتد تشک برقی برای ساعت های طولانی که موجب افزایش جریان خون شده موجب کاهش درد عضلانی، استراحت عضلات، رفع گرفتگی و فشار، افزایش آزادی حرکت و تمایل به ترمیم می‌شود .

کاهش دردهای آرتروز : 

گرما با ایجاد انبساط در بافت ها و رگ ها باعث افزایش گردش خون شده و همین امر سبب بهبود بافت های آسیب دیده و دارای مشکل می‌شود. همچنین این تشک ها و گرمای حاصل از آن باعث شل شدن عضلات و در نتیجه کاهش فشار بر کانال های عصبی می‌شود  و درد کاهش می‌دهد. علاوه بر آن، گرمای تشک های برقی، خشکی مفاصل را که یکی از عوارض بیماری آرتروز می‌باشد  را کاهش داده و برای کسانی که مبتلا به بیماری آرتروزی هستند مناسب است .

مزایای تشکچه حرارتی

بهبود کیفیت خواب : 

گرمای تولیدی تشک برقی باعث بهبود درد و خستگی می شود، آرام شدن ماهیچه ها، کاهش تنش در عضلات و افزایش گردش خون در بدن از مزایای آن است که این امر موجب احساس بهتر در زمان خواب می‌شود. کاهش دمای محیط اطراف محل خواب و در مقابل، وجود گرمایی متعادل در رختخواب باعث خوابی بهتر و عمیق تر می شود که بهتر است. در هنگام استفاده از تشک برقی، سایر لوازم گرمایشی را خاموش کرده و ایمنی را رعایت کنید و

مزایای تشکچه حرارتی

افزایش انعطاف پذیری :

استفاده از تشک برقی باعث افزایش انعطاف پذیری و دامنه حرکت در هنگام خواب به خصوص برای افراد سالمند می‌باشد و همان طور که گفته شد، این تشک ها باعث افزایش گردش خون و کاهش درد و خشکی بدن می گردد که در نتیجه آن، صبح ها پس از بیدار شدن، بدن در هنگام حرکت انعطاف بهتری قرار دارد .

کاهش استرس و فشارهای عصبی : 

یک از مزایای استفاده از تشکچه حرارتی وجود یک رختخواب با گرمای متعادل و ملایم در طول چندین ساعت خواب شبانه، باعث کاهش فشارهای عصبی و از بین رفتن استرس های ناشی از این فشارها می‌شود. استفاده از تشک برقی می تواند در هنگام خواب لذت استراحت در رخت خوابی گرم و نرم را برای فرد به وجود بیاورد و آرامش حاصل از ترمو تراپی را به فرد انتقال دهد .

کاهش آلودگی های رختخواب : 

معمولا در تختخواب همه افراد، رطوبت حاصل از پوست و مو موجب ایجاد یک محیط مناسب برای پرورش آلودگی هایی مانند کنه می‌باشد و  همچنین این رختخواب ها باعث بروز عوامل بیماری های آسم و آلرژی می‌شوند .

بنابراین وجود یک تشک گرم و خشک باعث از بین رفتن این نوع آلودگی ها و عوامل بیماری زا در رختخواب می‌شود. تحقیقات و مطالعات صورت گرفته در دانشگاه های مختلف سراسر جهان نشان می دهد که استفاده از تشک برقی می تواند حتی در کمترین زمان، گرد و غبار و آلودگی های ناشی از رطوبت بستر را نصف می‌کند .

کاهش مشکلات سینوس : 

همان طور که اشاره شداز مزایای استفاده از تشکچه حرارتی، کاهش دمای محیط اتاق خواب، به داشتن خوابی عمیق تر و آرام تر کمک می کند و این کاهش دمای اتاق برای کاهش عوارض و درد افراد مبتلا به سینوزیت و میگرن بسیار مفید است. به این ترتیب با استفاده از تشک برقی می توان با داشتن تختی گرم، دمای اتاق خواب را در هنگام استراحت پایین بیاورید .

برخی خطرات احتمالی مصرف از تشک برقی :

هر وسیله برقی، ممکن است در اثر استفاده نادرست خطراتی داشته باشد و  تشک های برقی هم ممکن است دارای خطراتی مانند موارد زیر را داشته باشند :

کودکان : کودکان پوست لطیفی دارند و استفاده از این این محصول برای کودکان زیر 5 سال خطرناک است و سبب سوختگی آن ها می‌شود.

افراد با بیمارهای خاص: استفاده از تشک برقی، برای افرادی که دچار بیماری های مرتبط با گردش خون و دیابت هستند، باید با احتیاط و مشورت با پزشک باید باشد .

شوک الکتریکی: المنت های تعبیه شده در داخل تشک های برقی، روکش عایق و بسیار با دوامی دارند، ولی در مدل های ارزان و بدون نام، ممکن است روکش ها در استفاده زیاد دچار سوختگی شود.

احتیاط: وجود نقاط قهوه ای روی تشک، می تواند علامتی از پارگی روکش المنت ها و مربوط به سوختگی تشک باشد. در صورت مشاهده این نقاط، بهتر است از آن استفاده نکنید .

خطرات دیگر: از تشک های برقی به عنوان پتو استفاده نشود چون آن ها بر قرار گرفتن بر روی تخت و روی کف زمین طراحی شده وآن ها را روی مبل قرار ندهید، زیرا سیم ها آسیب می‌بیند .

نکات مهم در خرید تشک برقی :

برای خرید یک تشک برقی یا مبتنی بر نیاز شما از محصول است، شما میتوانید هنگام انتخاب تشک برقی به 7 نکته زیر توجه کنید تا یک تشک برقی خوب و متناسب با نیاز خود تهیه کنید :

نوع نیاز خود را ارزیابی کنید ، تشک های برقی برای کاربرد های مختلفی طراحی و تولید می شوند بهتر است که شما هدف خود را از خرید تشک برقی بدانید و متناسب با آن خرید بفرمایید. این نیاز معمولا بر اساس بازه گرمایی که مد نظر شما است انتخاب می‌کنید مثلا تشک برقی با حداکثز دمای 65 درجه سانتیگراد معمولا برای گرم کردن بسیار سریع و فوری ناحیه مد نظر و رفع گرفتگی عضلا ت به کار گرفته می‌شود و برای دستیبابی به گرمای ملایم حداکثز 5 تا 7 درجه بالاتر از دمای بدن از پتو های برقی استفاده کنیدو این پتو برای سالمندان مناسب است .

سایز تشک برقی شما بسیار مهم است، معمولا تشک های برقی را با توجه به سایز و اندازه آن تقسیم می نمایند. اگر شما تمایل دارید علاوه بر ناحیه پشت یا کمر، ران پاهیتان هم گرم شود حتما از تشک های با حداق عرض 60 و طول 150 سانتیمتر را انتخاب کنید .

اگر شما تمایل دارید علاوه بر ناحیه پشت یا کمر، ران پاهیتان هم گرم شود حتما از تشک های با حداق عرض 60 و طول 150 سانتیمتر را انتخاب کنید .

برق انرژی گرانی است سعی کنید دستگاه کم مصرف خریداری کنید.

جنس تشک برقی یکی از از مهمترین عوامل است چون اگر چه انواع مواد موجود برای بالش های تشک وجود دارد ، دو نوع از مناسب ترین این نوع از مواد به ویژه برای درد کمر ، لاتکس و فوم حافظه می‌باشند. توانایی این فوم ها در تنظیم تمام بدن و سازگاری مناسب با ساختار بدنی شما می‌باشد. بنابراین، زمانی که در جستجوی خرید بهترین تشک برقی هستید ، ضروری است یکی از این دو ماده را تهیه کنید .

ضخامت پوشش یا فوم، میزان استحکام آن را تعیین می کند. ضخامت بیشتر لایه فوم، سفتی بیشتری را ایجاد می کند. از سوی دیگر، لایه فوم نازک تر احساس راحتی و سفتی کمتری را به فرد انتقال می دهد . با توجه به این مورد، مهم است که گزینه متوسط را خریداری بفرمایید . تشک انتخابی شما نباید بیش از حد ضخیم یا خیلی نازک باشد ، تا آنچه که بدن شما به آن نیاز دارد را فراهم کند .

فروشگاه تجهیزات پزشکی فارماکومد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *