همه چیز درباره مسواک برقی

همه چیز درباره مسواک برقی

همه چیز درباره مسواک برقی:

می‌‌دانیم که روش مسواک زدن دارای اهمیت زیادی است و وارد آوردن فشار نامناسب بر روی دندان و لثه سلامت آن ها را به خطر می‌اندازد. گرچه یک مسواک ساده هم می تواند به شما در رعایت بهداشت دهان و دندان‌هایتان کمک کند اما اولویت با انتخاب مسواک برقی می‌باشد. مسواک های برقی با حرکت آسان و سرعت بالا و منظمی که دارند نقش مهمی را در رفع جرم و پلاک‌های دندانی دارند.

عملکرد مسواک‌های برقی:

همه چیز درباره مسواک برقی: برای استفاده کردن از مسواک برقی باید آن را بر روی آخرین دندان قرار داد تا به آهستگی به سمت جلو حرکت کند. بهتر است که سر مسواک در زاویه‌ای هفتاد درجه با لثه قرار داشته باشد. در استفاده از این مسواک ها نیازی به اعمال فشار و یا حرکت دادن سر مسواک نیست چون خود این مسواک ها به طور خودکار نظافت دندان‌ها را انجام داده.

 

مسواک برقی بیشتر برای چه افرادی کاربرد دارد؟

همه چیز درباره مسواک برقی: بیماران ارتودنسی اولین گزینه‌هایی هستند که بیش از سایرین به مسواک برقی نیاز دارند. گزینه بعدی افرادی‌اند که نمی توانند با مسواک های معمولی قسمت های بین دندان های خود را کاملا تمیز و پاک کنند. گرچه طبق تحقیقات انجام شده مسواک های معمولی و برقی هر دو به یک میزان سطوح بین دندان ها را پاکسازی کرده. اما نکته مهم اینجاست که شما نمی‌توانید فشاری ثابت و منظم را بر روی مسواک معمولی وارد کنید. شما ممکن است خسته و خواب آلود باشید و فشار خیلی کمی به مسواک معمولی وارد کرده و یا تمرکزی بر روی حرکت و نظم حرکت مسواک بر روی دندان‌ها ندارید. اینجاست که یک مسواک برقی بسیار مفید می‌باشد.

گزینه بعدی کودکان می‌باشند که با استفاده از مسواک های برقی بیشتر می‌توانند دندان‌های خود را تمیز کرده و از حضور پلاک‌ها جلوگیری کنید. استفاده از مسواک‌های برقی برای کودکانی که هنوز دارای مهارت و تجربه کافی برای نظافت کامل دندان‌ها را ندارد و برای کودکان کم توان کاربرد بسیاری داشته.

 

همه چیز درباره مسواک برقی

مزایای مسواک برقی چیست؟

مسواک های برقی ممکن است افراد را بیشتر به بهداشت دهان و دندان تشویق کرده و وسیله‌ای باشد که بیشتر بهداشت دندان خود اهمیت داده، زیرا کار با آن ها ساده تر بوده و از لحاظ ظاهری نیز زیباتر و جذاب تر می‌باشند. در اینجا به بعضی از مزایای مسواک برقی اشاره خواهیم کرد.

 

بالا رفتن سرعت مسواک زدن:

سرعتی که یک مسواک برقی در تمیز کردن دندان‌ها دارد هیچگاه با مسواک های معمولی قابل مقایسه نیستد. برس این مسواک‌ها سریعا جرم‌ها و پلاک‌ها را از میان دندان ها جدا کرده و سطح آن را کاملا تمیز می‌کند.

 

مسواک زدن آسان:

مسواک زدن با مسواک های برقی بسیار آسان و راحت می‌باشد و فرد نیازی ندارد سعی زیادی کند تا دندان ها و محیط دهان را تمیز کنند. تنها باید مسواک را با زاویه درست بر روی سطوح دندانی قرار دهید.

افرادی که در ناحیه دستان دچار معضلاتی از جمله وجود درد و ورم مفاصل می‌باشند، و افراد کم توان می توانند با استفاده از یک مسواک برقی به راحتی نظافت و پاکیزگی دندان‌های خود را انجام دهند.

 

نظافت عمقی دندان ها:

طبق تحقیقاتی که بر روی نحوه عملکرد مسواک های برقی انجام شده محققان دریافتند که حرکات ارتعاشی چرخشی مسواک‌های برقی سبب نظافت عمقی دندان‌ها و فضای مابین آن‌ها شده است. در این مسواک ها پرز‌های مسواک تمامی نواحی دندان‌ها و شکاف بین آنها را تحت پوشش خود قرار داده و این یکی از بهترین مزایای مسواک برقی می‌باشد.

 

حذف لکه‌های دندان:

با توجه به اینکه امروزه خوراکی‌های متنوعی مورد استفاده افراد جامعه قرار گرفته و قهوه، نوشابه، چای و سایر نوشیدنی‌های کافئین دار سبب ایجاد لکه‌های دندانی می‌شود استفاده از مسواک برقی نقش مهمی در تمیز کردن دندان‌ها و رفع این لکه‌ها دارشته. در واقع سرعت و قدرت مسواک‌های برقی می‌تواند خیلی ساده تمامی لکه‌ها و رنگ‌های چسبیده به دندان را از بین برده و از زردی دندان‌ها جلوگیری می کند.

 

همه چیز درباره مسواک برقی

خوشبویی دهان:

بوی بد دهان به علت وجود باکتری‌ها و پلاک‌های درون محیط دهان می‌باشد و استفاده از یک مسواک مناسب سبب نظافت و رفع این پلاک‌ها می‌شود. یکی از مزایای مسواک برقی این است که حتی توانسته انتهایی ترین نقطه درون دهان را کاملا تمیز کرده بطوریکه هیچ اثری از وجود باکتری و پلاک مشاهده نمی‌شود. در نتیجه اگر تمایل دارید تا همیشه دهانی خوشبو داشته باشید با تهیه یک مسواکی برقی به هدف خود برسید.

 

ارتودنسی و مسواک برقی:

همه چیز درباره مسواک برقی:یکی از مراحل مهم در درمان ارتودنسی مراقبت صحیح از براکت‌ها و رعایت بهداشت دهان و دندان میباشد. به همین دلیل متخصص ارتودنسی توصیه می کند برای رعایت کامل بهداشت دهان و دندان از مسواک برقی استفاده کنید. حضور سیم‌ها بر روی دندان‌های افرادی که ارتودنسی کرده‌اند سبب می شود تا نتوانند پس از آن به طور صحیح و کامل پلاک و جرم‌های بین دندان ها را تمیز کرده، در نتیجه باقی مانده‌های غذایی در ناحیه پشتی براکت‌ها باقی مانده.

یک مسواک برقی ضربات زیادی را در هر دقیقه برای تمیز نمودن جرم‌ها و آلودگی‌ها به دندان وارد کرده تا هیچ اثری از آن ها باقی نماند. لذا استفاده از این مسواک ها برای این دسته افراد ضروری می‌باشد چرا که هم دارای حسگر فشار است و هم برس‌هایی نرم و مخصوص برای تمیز کردن دندان‌های ارتودنسی شده.

 

فروشگاه تجهیزات پزشکی فارماکومد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *