اهمیت استفاده از بالابر بیمار

اهمیت استفاده از بالابر بیمار

اهمیت استفاده از بالابر بیمار :

امروزه در بیمارستان ها از ابزارهای به روز زیادی برای راحتی بیماران استفاده شده و یکی از این تجهیزات که کمک زیادی به جابجایی بیماران می کند لیفت بیمار می‌باشد. این لیفت برای جابجایی بیماران بی هوش و همچنین افراد ناتوان بسیار مناسب می‌باشد و کمک می کند که از آسیب دیدن این افراد حین جابجایی در بیمارستان اتفاق نیاد و در این مقاله ما به معرفی لیفت بیمار و همچنین مزایای استفاده از آن را ارائه می‌دهیم :

لیفت بیمار یا بالابر بیمار چیست؟

لیفت بیمار یا بالابر بیمار یک وسیله ی الکترونیکی می‌باشد که از آن برای جابجایی بیماران ناتوان و معلول در بیمارستان استفاده می‌کنند. این وسیله به پرسنل بیمارستان کمک کرده تا بدون نیاز به کمک افراد دیگر و بدون زحمت زیاد بیماران بیهوش یا افراد معلول را در بیمارستان از جایی به جای دیگر به راحتی انتقال دهند .

این وسیله که به سقف متصل شده و توانایی جابجایی افراد سنگین وزن را امکان پذیر کرده و بازوهای قدرتمند این بالابر باعث می شود که وزن های بالا را تحمل کند . لیفت بیمار باعث آسان تر شدن جابجایی بیماران در بیمارستان است و همچنین سرعت جابجایی را نیز بالا برده و این وسیله در مواقع اورژانسی کمک می کند تا بیمار سریع تر جابجا شده و از آسیبی نبیند .

اهمیت استفاده از بالابر بیمار

کارآیی مفید بالابر بیمارستانی :

بدنه بالابر برقی بیمار بسیار محکم و سفت طراحی شده و قابلیت جابه جایی افراد بیمار سنگین وزن را دارد و این دستگاه طوری طراحی شده است که قابلیت تا شدن و در زمانی که نیازی به آن ندارید می توانید در گوشه ای قرار دهید . این دستگاه های بالابر بیمارستانی با استفاده از پارچه های مقاوم و ارگانیگ طراحی شده و همچنین امکان شستشوی و ضدعفونی کردن آن ها نیز راحت می‌باشد. این دستگاه ها قابلیت حمل بیمارانی تا 180 کیلوگرم دارد و حداکثر ارتفاعی که با دستگاه می توانید بیمار را تا ارتفاع دو متر بالا ببرید .

این بالابرهای برقی مخصوص حمل و جابه جایی بیمار دارای قیمت های می‌باشند و بالابرهای برقی فقط با هدف کمک به جامعه پزشکی و خانواده های بیمار طراحی شده و با قیمت های ارزان و مقرون به صرفه به بازار عرضه شده. تا همه افراد چه در بیمارستان ها و چه در خانه بتوانند از کارآیی بالای دستگاه بالابر بیمار بهره ببرند. بالابر بیمارستانی مشکلاتی را که قبلاً بیماران و همراهان آن ها داشته را به طور کامل و قطعی رفع کرده و این دستگاه را می توان به مدت طولانی و چندین سال مورد استفاده قرار داد و تمامی مشکلات حمل بیمار را از بین برد .

عوارض ناشی از جابجایی بیمار :

اهمیت استفاده از بالابر بیمار : ریسک فاکتورهای شغلی ایجاد کننده اختلالات اسکلتی عضلانی برای پرستاران، بهیاران، کارکنان مراکز توانبخشی و کسانی که مسولیت مراقبت از بیماران حرکتی را دارند بیشتر است. کمردرد، دیسک کمر، دیسک گردن و آرتروز از رایج ترین اختلالات شغلی برای این گروه ها است .

اخیران اختلالات اسکلتی عضلانی مرتبط با کار، یکی از چالش های اصلی برای این افراد بوده. که علاوه بر تهدید های شغلی اثرات جبران ناپذیری بر سلامت جسم و روح، کیفیت زندگی و هزینه های اجتماعی خواهد داشت .

یکی از این تهدید ها کمردرد است که طبق آمار اعلام شده، شیوع آن در کارکنان پرساری ایران 73% می‌باشد و از دلایل شیوع اختلالات اسکلتی عضلانی، جابجایی بیماران از تخت به ویلچر و بالعکس، بردن بیماران به سرویس بهداشتی و حمام است .

اهمیت استفاده از بالابر بیمار
اهمیت استفاده از بالابر بیمار

انواع بالابر بیمار :

این دستگاه دارای دو مدل است و یکی به صورت ریلی که با استفاده از ریل هایی که به سقف متصل شده جابجا می شود و در صورت عدم استفاده می توان آن را به راحتی جمع کرد. مدل دیگر این دستگاه به صورت متحرک و با استفاده از چرخ ها جابجا شده و بالابر نوع متحرک را می توان در هر جایی بدون مشکل خاصی قابل استفاده می‌باشد .

نکته‌ای که هنگام استفاده از بالابر بیمار باید رعایت شود !

این دستگاه معمولاً به صورت شارژی می‌باشد و با یک بار شارژ می توان تا مدت زیادی قابل استفاده است و قبل از استفاده از آن حتما باید به صورت کامل دفترچه راهنمای آن را خواند تا شخص هنگام استفاده از آن مشکل به وجود نیاورد .در صورت استفاده از این دستگاه حتما باید به صورت دوره ای عملکرد دستگاه چک شده تا در صورت به وجود آمدن مشکل، کارهای لازم برای رفع آن مشکل انجام شود.

فروشگاه تجهیزات پزشکی فارماکومد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *