راهنمای خرید انواع ترازوی وزن کشی

راهنمای خرید ترازو

راهنمای خرید ترازو :

راهنمای خرید ترازو : امروزه به دلیل مصرف غذا های مضر و نامناسب و تراریخته باعث افزایش و کاهش وزن شده که نیاز ما به خرید ترازو وزن کشی بیشتر شده است و به همین امر باعث بروز بیماری های مختلف مانند : قند خون ، فشار خون بالا شده اند . به همین دلیل بهتر است این کاهش و افزایش وزن ها را به طور مرتب کنترل کرد و معمولا بسیاری از افراد برای وزن کشی خود به داروخانه ها مراجعه کرده اما یک راه حل ساده ای وجود دارد که وزن کشی با ترازو های خانگی راحت تر بوده و درخانه می‌توان نگهداری کرد و هر زمانی که احتیاج بود وزن خود را کنترل کنید ما در ادامه این مقاله شما را با ترازو و انواع آن آشنا می‌کنیم :

 

راهنمای خرید ترازو

ترازو وزن کشی چیست؟

برای تمامی موجودات جهان ترازو وجود دارد که به راحتی میتوان وزن آنها را بررسی کرد که ترازو وزن کشی یکی از مهم ترین ترازو ها می‌باشد . شاید این برای شما سوال شده که ترازو چه کمکی به ما می‌کند ، در واقع ترازو نشان دهنده میزان وزن یا جرم یک انسان است . میتوان گفت که ترازو به معنای هم سطح بودن می‌باشد . ترازو ها معمولا یکی از قدیمی ترین ابزار ها جهت اندازه گیری‌اند که حدود 5000 سال قبل از میلاد باز کشف شده ، با توجه به مقبره های فراعونه ی مصر دیده می شود که نقاشی ترازو نی بر روی مقبره ها حکاکی و درج شده .ترازو ها در مدل های آزمایشگاهی ، ترازو صنعتی و ترازو فروشگاهی تولید و در دسترس عموم است.

ترازو از قطعاتی تشکیل شده که با هماهنگ و تنظیم شدن به صورت همزمان و وابسته به یکدیگر عمل توزیع را به نتیجه می رساند . ترازو دارای قطعاتی است که شما را با آن ها آشنا می‌کنیم . نمایشگر جهت نمایش توزیع انجام شده توسط ترازو است و ساده ترین ترازو ها از یک شاهین و دو پله یا همان کفه تشکیل شده . جسم برای وزن کردن در یک پله و ورزنه ها را در پله دیگر قرار گرفته و شاهین به حالت تعادل در آمده و وزن جسم معلوم می شود . اساس کار این تراتزو ها بر قوانین اهرم می‌باشد.

 

راهنمای خرید ترازو

راهنمای خرید ترازو و انواع ترازو و کارایی آن :

ترازو عقربه ای :

  با وجود ترازوهای دیجیتالی ، ترازهای عقربه ای هنوز هم دارای طرفداران خاص خود هستند. مهم ترین مزیت ترازوهای عقربه ای نسبت به ترازوهای دیجیتالی این است که این نوع ترازوها استحکام بیشتری دارند. همان طور که در مورد ترازوهای دیجیتالی گفتیم، ترازوهای عقربه ای در مقایسه با ترازوهای دیجیتالی ، دقت کمتری دارند و دقت اندازه گیری ترازوهای عقربه ای چیزی در حدود یک کیلوگرم است . اگر دقت اندازه گیری در سطح گرم برایتان مهم نباشد ، می توانید با خیال راحت از ترازوی عقربه ای استفاده کرد .

ترازو دیجیتال :

دقت ترازو، اولین معیاری است که می بایست در خرید ترازو وزن کشی درنظر داشت و دقت ترازو در واقع میزان انحراف از عدد واقعی وزن شما را نشان می‌دهد و معمولاً با واحد گرم می‌گیند. به عنوان معیار دوم، بیشترین وزن قابل تحمل توسط دستگاه را در خرید ترازو وزن کشی درنظر داشت چون اگر حداکثر وزن شما و سایر استفاده کنندگان بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ کیلو می‌باشد ، می توانید ترازو دیجیتالی بخرید که ظرفیت وزن تا حداکثر ۱۵۰ کیلو را تحمل کند .

 

راهنمای خرید ترازو : اگر شخصی در خانواده دارید که دارای وزن بیشتر از ۱۵۰ کیلو است، بهتر است ترازویی با ظرفیت تحمل ۱۵۰ کیلو و بیشتر تهیه کرد. به عنوان معیار سوم ، به کیفیت ساخت دستگاه توجه داشته باشید . در هنگام خرید ترازو دیجیتال ، به متریال استفاده شده و همچنین کشور سازنده ترازو توجه داشته باشید . ترازهای دیجیتال معمولاً در متریال های شیشه نشکن ، آلومینیوم و یا پلاستیک فشرده ساخته شده‌اند. همچنین در بازار ترازو دیجیتالی ایران، انواع مختلفی از برندهای آلمانی ، چینی و کره ای ، کانادایی ، ژاپنی ، سوئیسی و اسپانیایی رقابت موجود می‌باشد .

سیستم خاموشی خودکار ، پنجمین معیاری است که می بایست در خرید ترازوی وزن کشی درنظر داشت و با توجه به قابلیت سیستم خاموشی خودکار، وقتی پای خود را بر روی ترازو می گذارید، ترازو متوجه لمس پا می‌شود و روشن شده که چند دقیقه بعد از آن که پای خود را از روی ترازو بردارید ، ترازو به طور خودکار خاموش می شود . قابلیت اندازه گیری شاخص سلامت ، ازجمله دیگر مهم ترین فاکتورهایی که می بایست در خرید ترازو درنظر داشت. فشار خون ، دمای بدن ، درصد آب بدن و مهم تر از همه درصد چربی از برجسته ترین مواردی است که می توانید در نمایشگر مدل های جدیدتر ترازوهای دیجیتال مشاهده کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *