دستگاه اکسیژن ساز قابل حمل

دستگاه اکسیژن ساز قابل حمل

دستگاه اکسیژن ساز قابل حمل:

تقاضا برای دستگاه اکسیژن ساز و به ویژه اکسیژن ساز قابل حمل تا جایی زیاد شده که فروشگاه تجهیزات پزشکی فارماکومد، تصمیم به عرضه این محصولات پراهمیت گرفته و سعی داشته تا محصولات مورد نیاز بیماران را در اختیار آن‌ها قرار داده تا آن‌ها بتوانند زندگی بهتر و راحت‌تری بکنند. به دلیل اهمیت بالای این دستگاه‌ها در زندگی بیماران تنفسی، در این مطلب می‌خواهیم در مورد این دستگاه توضیحاتی بدهیم.

دو نوع اصلی از اکسیژن سازها وجود دارد: 1. اکسیژن سازهای ثابت و قابل حمل (پرتابل).متشکریم از پیشرفت‌های عالی در زمینه پزشکی، دستگاه‌های اکسیژن ساز قابل حمل که امروزه به شکل جمع‌وجور، کوچک، آرام و سبک وزن درآمده‌اند، هنوز هم بهترین و بالاترین عملکرد را داشته ‌اند. 2. در این بین دستگاه‌های اکسیژن ساز قدیمی نیز هنوز در بازارها وجود داشته، اما به علت سنگین بودن، حمل‌ونقل آن‌ها را برای بیمارانی که هنگام سفر یا خارج از منزل خود، به اکسیژن درمانی نیاز دارند، دشوار خواهد کرد.

 

دستگاه اکسیژن ساز چیست؟

نوعی وسیله پزشکی می‌باشد که برای رساندن اکسیژن به افراد دارای اختلالات تنفسی،استفاده می‌شود. افرادی که غلظت اکسیژن در خون آن‌ها پایین‌تر از حد معمول می‌باشد، اغلب به یک دستگاه اکسیژن ساز نیاز خواهند داشت تا آن اکسیژن را جایگزین کنند. دستگاه‌های اکسیژن ساز، هوای اطراف را فیلترمی‌کند و اکسیژن هوا را از نیتروژن آن جدا کرده و اکسیژنی با خلوص بالای 95 درصد را در اختیار بیماران قرار می‌دهد.

 

دستگاه اکسیژن ساز قابل حمل چیست؟

حال که می‌دانید کار این دستگاه چگونه هست، در ادامه‌ مطلب، شما را با نوع قابل حمل آن آشنا خواهیم کرد:

که برای افرادی که بنا به شرایط پزشکی خاصی، نیاز به اکسیژن درمانی داشته، هوا را تصفیه کرده و همچنین کوچک و قابل حمل به خارج از خانه نیز است. این شرایط پزشکی شامل بیماری‌های تنفسی می‌باشد که باعث می‌شود ریه، اکسیژن کافی را جذب نکند. این بیماری‌ها شامل بیماری مزمن انسداد، آسم و همچنین بیماری‌های دیگری که تنفس را تحت تأثیر قرارداده، مانند وقفه تنفسی در خواب (آپنه خواب) و فیبروز کیستی می‌شوند.

مدل‌های دستگاه اکسیژن ساز قابل حمل معمولاً یک تا سه لیتر از اکسیژن را در هر دقیقه تحت تنظیمات جریان مداوم و یک تا شش لیتر از آن را در هر دقیقه تحت تنظیمات جریان پالس انتقال می‌دهند. آن‌ها دارای تنظیمات قابل تطبیقی می‌باشند که برای تطبیق دادن کاربر با تنظیمات مختلف به کار می‌روند. با این حال، برخی از مدل‌ها فقط دارای تنظیمات جریان پالس هستند.

بیشتر مدل‌ها به پریزهای برق وصل شده وهمچنین دارای یک باتری قابل شارژ می‌باشند که امکان استفاده در مکان‌هایی که فاقد پریز برق است را برای شما فراهم خواهد کرد.

 

ابعاد دستگاه اکسیژن ساز قابل حمل:

دستگاه اکسیژن ساز قابل حمل، دستگاهی می‌باشد سبک و کوچک که نه تنها می‌توان آن را با خود به خارج از خانه و محیط کار برد، بلکه همچنین می‌توان آن را در گوشه خانه گذاشت و با خیالی آسوده از آن استفاده کنید. این دستگاه‌ها جای زیادی نمی‌گیرند و برای منازل کوچک و نیز حمل به خارج از خانه بسیار مناسب می‌باشند.

در این بخش از مطلب، شما را با کسانی که احتیاج به استفاده از این دستگاه را دارند، آشنا خواهیم کرد.

چه کسانی از دستگاه‌های اکسیژن ساز قابل حمل استفاده می‌کنند؟

بیماری‌هایی که لزوم استفاده از دستگاه اکسیژن ساز را دارند:

برونشیت

آمفیزم

اختلال انسداد ریوی مزمن

ذات الریه

آسم

دیسپلازی ریوی

نارسایی احتقانی قلب

فیبروز کیستی

آینه خواب  (وقفه تنفسی در خواب)

 

موارد استفاده از این کالا:

شاید دستگاه‌های اکسیژن ساز، اهمیت زیادی در زندگی بیماران تنفسی داشته است، اما دستگاه اکسیژن ساز قابل حمل می‌تواند شما را از خطر مرگ نجات دهد! و می‌توان به هر جایی از قبیل منزل، محیط کار و حتی مسافرت برد و هر جایی که به مشکل برخوردید، می‌توانید از آن استفاده کنید.

 

فروشگاه تجهیزات پزشکی فارماکومد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *