مراقبت‌های مورد نیاز بیماران ام اس

مراقبت‌های مورد نیاز بیماران ام اس

مراقبت‌های مورد نیاز بیماران ام اس:

درست است که ام اس یک بیماری پیشرونده می‌باشد، اما درجه شدت و ضعف آن برای فردی با فرد دیگر متفاوت می‌باشد. مراقبت‌‌های مورد نیاز بیماران ام اس، اگر به درستی انجام شود، می‌تواند زمینه پذیرش بیماری از سوی مبتلایان را راحت‌تر و برخی از آن‌ها که با زندگی قهر هستند را با دنیا، آشتی بدهد.

 

چرا ام اس پیشرفت می‌کند؟

امروزه پزشکان، علم و تخصص کافی برای مدیریت دوران بیماری ام اس را دارند، اما این شیوه‌ها تنها تا حدودی توانسته موفق باشد و کارایی آن‌ها دائمی نمی‌باشد.

بیماری برخی مبتلایان با وجود هر کاری که پزشکان برای پیشگیری از آن انجام دادند و مراقبت‌‌های مورد نیاز بیماران ام اس که توسط نزدیکانشان انجام شده، اوج می‌گیرد. افسردگی، اولین رویدادی می‌باشد که در این مرحله اتفاق می‌افتد و بیمار دائما از خودش سوال می‌کند که کدام غذاها باعث پیشرفت بیماری من شده است؟ چه اتفاقی فشار عصبی زیادی بر من وارد کرده است؟ چه دارویی را سر وقت نخوردم و مدام بابت انتخاب پزشک، شیوه مراقبتی و اشتباهاتی که گمان می‌کند مرتکب شده ، خود را شماتت می‌کند.

اما واقعیت اینه که علی‌رغم دارو، تجویزات پزشک و مراقبت‌‌های مورد نیاز، پیشروی، جزئی جدایی‌ناپذیر از این بیماری می‌باشد و مشخصه ام اس، غیرقابل پیش‌بینی بودن آن می‌باشد. به این معنی که پزشک نمی‌تواند با قطعیت بگوید که بیماری یک فرد تا چه اندازه پیشرفت یا با چه سرعتی ممکن است، بیمار را ناتوان کند.

 

مراقبت‌‌های مورد نیاز بیماران ام اس چیست؟

اگر از یک عزیز مبتلا به ام اس، نگهداری می‌کنید، فرقی ندارد که او در چه مرحله‌ای از بیماری است، نیاز می‌باشد که شما اطلاعات کافی در زمینه بیماری و چگونگی مراقبت‌ از بیماران ام اس را بدانید. بخشی از این مراقبت‌ها عاطفی و بخشی دیگر ابزاری می‌باشد  و به این معنا که تهیه لوازم پزشکی و قرار دادن آن‌ها در منزل می‌تواند از پیشرفت بیماری جلوگیری کند. اما در مرحله اول شما باید خودتان را تجهیز کنید.

به کار بستن مراقبت‌‌های مورد نیاز بیماران ام اس، می‌تواند خسته‌کننده، دلهره‌آور و چالش‌برانگیز باشد، اما به هرحال در این برهه از زندگی، شما ناگزیر می‌باشید تا این اعمال را انجام بدهید، پس بهتر است این موارد را حتما در نظر داشته باشید:

 

اطلاعات خود را درباره ام اس بالا ببرید:

هرچه بیشتر در مورد ام اس بدانید، آمادگی بیشتری با اتفاقات غیرمنتظره‌ای که یک بیمار مبتلا به ام اس می‌تواند برایتان اتفاق بیفتد، خواهید داشت. با شناخت بیشتر این عارضه، هم از نظر عاطفی به عزیزتان کمک می‌کنید و هم لوازمی که برای بیماران ام اس، کاربرد دارند را تهیه می‌کنید.

 

پیشنهاد کمک را رد نکنید:

مراقبت از یک بیمار مبتلا به ام اس، خسته‌کننده می‌باشد و شما حق دارید که روزهایی را به فراغت بگذرانید تا با حال خوب، ادامه دهید. بنابراین پیشنهادات کمک را رد نکنید.

اگر فرد نزدیکی ندارید که بابت تفریح یک روزه از عزیزتان مراقبت کند، می‌توانید هفته‌ای یک روز را پرستار بگیرید و در آن یک روز به خودتان استراحت بدهید.

 

مراقب احساسات خود باشید:

زندگی و مراقبت از بیمار مبتلا به ام اس، بستر مستعدی برای افسردگی فراهم می‌کند و حواستان به احساساتتان باشد تا اگر غرق در فکر و اندوه شدید، حتما به پزشک مراجعه کنید. شما باید سالم و شاد باشید تا بتوانید مراقبت‌های مورد نیاز بیماران ام اس را انجام دهید، پس تغییرات خلقی خود را بررسی کرده.

 

به استقلال بیمار کمک کنید:

اگر توجه و مراقبت شما از بیمار بیش از اندازه شود، خیلی زودتر از آنچه که فکرش را بکنید او را ناتوان می‌کنید.بنابراین به روند استقلالش کمک کنید، ممکن می‌باشد در ابتدا بارها شکست بخورید، اما بلاخره نتیجه موفق حاصل خواهد شد. استقلال بیمار به خودش و شما کمک شایان توجهی می‌کند. مطمئن باشید نه تنها هیچ کس بابت اینکه بیمار توانسته بخشی از کارهایش را خودش بر عهده بگیرد از شما شاکی نشده، بلکه بیمار قدردان شما نیز می‌باشد. تهیه لوازمی که برای بیماران ام اس، کاربردی می‌باشد، می‌تواند روند توان‌بخشی آن‌ها، را تسریع بخشد.

 

چه لوازم و تجهیزات پزشکی در منزل از پیشرفت ام اس جلوگیری می‌کند؟

همان‌طور که گفته شد، ابزار و تجهیزاتی وجود دارند که با مطالعه درباره ام اس می‌توان آن‌ها را شناسایی کنید و با توجه به اینکه بیمار در چه مرحله‌ای از این عارضه است، می‌توان از ان‌ها استفاده کرد.

 

تشک الکتریکی:

تحریک الکتریکی باعث شده تا بارهای الکتریکی کوچک به بدن بیمار انتقال یابد و اختلال در گذرگاه‌های عصبی بدن از بین رود. یکی از لوازمی که طی مراقبت‌‌های مورد نیاز بیماران ام اس باید تهیه کنید، تشک‌های برقی و ماساژورمیباشند که مانند فیزیوتراپی عمل کرده و ضمن اینکه خواب راحتی برای بیمار فراهم می‌کنند، باعث شده تا بیمار در هنگام برخاستن از خواب، احساس گزگز و خستگی نکند.

ما در فروشگاه تجهیزات پزشکی فارماکومد، انواع تشک‌های برقی و ماساژور را از معروف‌ترین برندهای روز دنیا برای عرضه به هم‌وطنان گرامی آماده کردیم که با توجه به بودجه خود و کارایی تشک‌ها، کالای مورد نظر خود را تهیه کنید.

 

مراقبت‌های مورد نیاز بیماران ام اس
مراقبت‌های مورد نیاز بیماران ام اس

دستگاه فیزیوتراپی خانگی:

یکی از مهم‌ترین مراقبت‌‌های مورد نیاز بیماران ام اس، انجام اعمال فیزیوتراپی روی آنها می‌باشد که فیزیوتراپی انعطاف بدنی و قدرت بیمار را افزایش داده و در نتیجه روند استقلال او را تسریع می‌بخشد. بیمار به کمک فیزیوتراپی توانسته بخشی از توان از دست رفته خود را بازیابد و بعد از یک دوره نقاهت به ورزش یا محل کار خود بازگردد.

ما در فارماکومد پیشرفته‌ترین دستگاه‌های فیزیوتراپی خانگی را عرضه کردیم تا برای تهیه آن دچار مشکل نشده و به صورت اینترنتی نیز بتوانید سفارش خود را ثبت کنید و کالا را درب منزل تحویل بگیرید. نگران نحوه استفاده از این دستگاه‌ها هم نباشید، استفاده از آن‌ها به هیچ دانش و مهارت خاصی نیاز نداشته، تنها با بررسی کاتالوگ محصول می‌توانید تا مراقبت‌‌های مورد نیاز بیماران ام اس، را انجام دهید.

 

ویلچر برقی:

اگر بیمار شما در پیشرفت بیماری قرار داشت،حرکت دادن او برای شما بسیار سخت می‌باشد که در این شرایط تنها ویلچر برقی است که  او را تا حدودی به استقلال می‌رساند و بخشی از زحمات شما را کم می‌کند. برخی از مدل‌های مدرن ویلچرهای برقی می‌توانند به جلو و عقب و طرفین خم شده و به بیمار کمک کنند تا بدون شما بخشی از امور شخصی خود را انجام بدهید. ما در فارماکومد، انواع ویلچر برقی باکیفیت را نیزقرار دادیم.

 

مراقبت‌های مورد نیاز بیماران ام اس

انواع ماساژور:

یکی از مراقبت‌‌های مورد نیاز بیماران ام اس، ماساژ پا، دست، کمر و به طور کلی بدن آنها می‌باشد تا دچار رخوت و گرفتگی نشود. انواع ماساژور بدن، دست، پا، گردن و شانه وجود دارند که به صورت روتین برای توانبخشی بیماران مورد استفاده قرار بگیرند.

 

فروشگاه تجهیزات پزشکی فارماکومد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *